Evet, üstelik her gün ediyor. Marketlerde sürekli olarak müzik çalması bile bu yüzden: Psikolojik araştırmalar, özellikle hareketli müziklerin kişileri daha çabuk ve daha fazla satın almaya yönlendirdiğini gösteriyor. Siz bunu fark etmiyor olabilirsiniz, ancak bilinçaltınız fark ediyor. Bu tarz mesajlar, bu yüzden işe yarıyor: Ne kadar eğitimli olursanız olun, bilincinizin kontrol edemediğiniz (ancak hareket tarzınızı belirleyen) kısmı sübliminal mesajlardan etkileniyor. Ürün fiyatlarının “9” ile bitmesi de bu yüzden: 19.99 TL olan bir ürünün ucuz, 20 TL olan bir ürünün ise pahalı olduğunu düşünüyorsunuz. Ancak tüm sübliminal mesajlar bu kadar masum değil.
Ambalajlara Dikkat
Bilinçaltınızı etkilemenin en kolay yolu, seksten bahsetmek. Bu nedenle marketlerde satılan pek çok ürünün ambalajında “seks” kelimesi çok ayrıntılı bakmadığınız sürece fark edemeyeceğiniz şekilde kullanılıyor. Siz fark etmeseniz bile, bilinçaltınız fark ederek o ürünü satın almanızı “istiyor”. Gülümseyen yüzler de bilinçaltımızı fazlasıyla etkiliyor. Bir ürün ambalajı üzerinde gülümseyen bir sembol varsa, o ürünü almaya eğilimli oluyoruz. Size bir soru soran sloganlar da oldukça etkili: “Susadın mı?” şeklinde bir soruyu sloganında kullanan firma, bilinçaltınızı etkileyerek gerçekten de susadığınız hissini uyandırıyor. Üstelik bu sorunun yer aldığı ambalaja sahip ürünü seçmeye eğilimli hale geliyorsunuz. Bilinçaltımız, hareketlerimizi zannettiğimizden çok daha fazla yönlendiriyor ve karar verme sürecimizi ciddi şekilde etkiliyor.