Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
AXA Blog

Sigorta Müşterilerini AI (Yapay Zeka) ile Birlikte Gelecekte Neler Bekliyor?

20.06.2023 / Son Güncelleme: 20.06.2023

Son dönemde yapay zekâ teknolojileri ile alakalı gelişmeler, oldukça heyecan yarattı. Özellikle devrim niteliğindeki ChatGPT teknolojisi, daha şimdiden pek çok alanda ezberleri bozmayı başardı. AI teknolojileri; yazılım, grafik tasarım, reklamcılık, yazarlık, çeviri hizmetleri başta olmak üzere birçok konuda yaratıcı dokunuşlar sunarak farklı deneyimler yaşatıyor. 

Genel olarak radikal bir dönüşüm yaratan Al teknolojisi, gelinen noktada sigorta sektöründe de karşılık bulmaya başlamıştır. Hem sigorta şirketleri hem de sigorta müşterileri, yavaş yavaş yapay zekânın potansiyelini ve işleri hızlandırmadaki becerilerini keşfetmeye başlamış durumda.

Kuşaklar Arası AI Beklentileri

Yapay zekâ teknolojisi ve makine öğrenmesinin verimli bir şekilde kullanılması, sigorta şirketlerinin hasarları daha farklı yönleriyle ele almasına olanak tanımıştır. Öte yandan bu konuda ortaya çıkan gelişmeler, müşteri deneyimlerinin geliştirilmesinde de rol oynamaya başlamıştır. 

Genel olarak ChatGPT benzeri aktif AI araçlarının sağladığı yararlar keşfedildikçe hem sigorta şirketlerinin hem de müşterilerin beklentileri değişmeye başlamıştır. Müşteriler günümüzde kendilerini sigorta deneyiminin aktif bir parçası olarak görerek söz konusu teknolojiyi benimseme eğilimi göstermektedir. Yine de bu konuda kuşaklar arasında belli farklar bulunmaktadır. Yapılan araştırmalar; Boomer kuşağı olarak adlandırılan ve Z kuşağına göre daha ileri yaşlarda olanların %71’lik bölümünün ChatGBT ve benzeri AI (yapay zeka) teknolojilerini kullanmayı pek tercih etmediğini, bu oranın Z kuşağında ise sadece %25 civarında olduğunu göstermektedir. 

Uyumluluk, güvenlik ve gizlilik konularında yapay zekanın yardımcı bir unsur olduğuna inanç, Z kuşağında %40 seviyesindeyken, Boomer kuşağında ise sadece %12 düzeyinde görünmektedir. Ayrıca Boomer kuşağındaki insanların %67’sinin, Al teknolojilerinin insanlar arasındaki etkileşimi azalttığına inandığı, Z kuşağının ise %26’lık oranla bu konuya daha pozitif bakma eğiliminde olduğu görülmektedir.

Chat GPT ve Diğer Chatbot'lar İşleri Kolaylaştırabilir mi?

Yapay zekâ alanındaki gelişmeler, tam anlamıyla baş döndürücü bir hızla devam ediyor. Bu gelişmelerin sigortacılık gibi önemli bir alanda karşılık bulmaması, elbette beklenemezdi. ChatGPT gibi son derece yetenekli araçlar, doğru kullanılmak şartıyla sigorta şirketlerinin ve müşterilerinin işlerini oldukça kolaylaştıracaktır. 

Hasar durumlarında gerekli belgelerin toplama aşamalarında ve zamanın verimli kullanılmasında rol oynayan bu tür teknolojiler, sigorta uzmanlarının iş yükünü de ciddi oranda düşürebilecek potansiyele sahiptir. Bu ve benzeri konularda kullanılabilecek olan AI teknolojileri, öngörüsü ve vizyonu yüksek sigorta şirketleri tarafından da denemeye başlandı. AXA Sigorta’nın bu konuyla ilgili ilk çalışmalarına da web sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Sigorta Sektöründe ChatGPT ve AI'ın Riskleri ve Dezavantajları

Sigorta şirketlerinde yapay zekâ teknolojilerinin varlığı, müşteri odaklı sigortacılık sistemine katkıda bulunabilir. Söz konusu teknoloji, verileri insanlara kıyasla daha hızlı şekilde analiz etme becerisine sahiptir. Bu sayede sigorta uzmanları çok daha farklı görevlere odaklanma şansı bulur. Bu olumlu yönlerinin yanında chatbot’ların bazı handikaplarından bahsetmek de olasıdır.

Sigorta sektöründe veri hassasiyeti ve güven, kabul edileceği üzere öncelikli kriterler arasındadır. Müthiş potansiyeline rağmen, yapay zeka teknolojilerinin kötüye kullanılmasının yaratacağı güvenlik risklerini de göz ardı etmemek gerekir. Makine öğrenmesi modelleri farklı nedenlere bağlı olarak yanlış içerikler üretebilir. Bu gerekçeyle söz konusu alanda eleştirel düşünme ihtiyacının doğduğu görülmektedir.

Gelecekte Sigorta Sektörünü AI Yönünde Neler Bekliyor?

Sigorta sektöründe AI teknolojilerinin kullanılması her ne kadar şirketler ve müşteriler için heyecan verici olsa da bu gelişmelerin henüz emekleme aşamasında olduğunu unutmamalıyız. AI temelli sistemler geliştikçe şirketlerdeki kullanım alanları da artacaktır.  Kendilerini geleceğe taşımak isteyen şirketler, makine öğrenmesi ve AI konusuna bütünsel düzeyde bakmak durumundadır.