Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
AXA Blog

Depremzede Kira Yardımı Başvurusu Nasıl Yapılır?

11.08.2023 / Son Güncelleme: 11.08.2023

Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca e devlet üzerinden açılan AFAD’ın “Afetzade Barınma Desteği” ekranından depremde zarar görmüş ev sahipleri, kiracılar başvuru yapabilir. Tek yapmanız gereken e devleti açıp Afetzade Barınma Desteği’ni açıp başvurunuzu yapmaktır.

Konuyla ilgili açıklama yapan AFAD’ın açıklaması şu şekildedir:

"Deprem bölgesinde konutu @csbgovtr tarafından hasarlı olarak tespit edilen ev sahibi veya kiracı vatandaşlarımız için, “Afetzede Barınma Desteği” başvuruları @ekapi üzerinden başlamıştır. Hatalı başvuru durumunda iptal seçeneği kullanılarak yeniden başvuru yapılabilmektedir.

Depremzede Kira Yardımını Kimler Alabilir?

Depremde binaları yıkılmış, yıkılacak veya ağır, orta hasarlı afetzedeler kira yardımını valiliğe giderek depremzede kira yardımı alabilir.

Depremzede Kira Yardımı Ne Zaman Yatacak?

Kira yardımının ödeme tarihleri henüz bakanlık tarafından açıklanmamıştır. Fakat Bakan Kurum açıklamasında kesin olmasa da Nisan ayına işaret etmiştir.

Depremzede Kira Yardımı Ne Kadardır?

Bakan Murat Kurum, kira yardımı konusundaki açıklamasında şöyle dedi:

“Kentsel dönüşümü desteklemek amacıyla kira yardımını İstanbul'da 3 bin 500 liraya çıkarıyoruz. Anadolu'da büyük illerde Ankara, Bursa, Antalya ve İzmir'de 3 bin liraya çıkarıyoruz. Diğer büyükşehirlerimizde aylık kira yardımını 2 bin 500 liraya çıkartıyoruz. Kalan diğer illerimizde kira yardımını 2 bin liraya çıkartıyoruz. Nisan ayından itibaren inşallah yeni kira yardımlarını vatandaşlarımızın hesaplarına yatıracağız." 
Bu açıklamadan da anlaşılacağı üzere depremzede kira yardımı ne kadar olduğu ve ne zaman yatacağına ilişkin bilgi edinmiş oluyoruz.

Depremzede Kira Yardımı Almak İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Kira yardımı almak için bazı evraklara ihtiyaç vardır. Depremzede kiracının alacağı yardımlar için gereken evraklar:

• Başvuru Dilekçesi (Islak imzalı olmalıdır.)
• Nüfus cüzdanı fotokopisi
• Riskli Yapı Tespit Raporu (Yetkilerce Onaylı)
• Riskli yapıda ikamet ettiğine dair riskli yapı tespit raporunda belirtilen adres bilgileri ile uyumlu olacak bir şekilde riskli yapı onay tarihinden önceki son üç aya ait elektrik, su, doğalgaz veya telefon faturası , Aboneliklerin kiracı üzerine olması yasal bir zorunluluktur.( Risk Analiz Raporunda Belirtilen Adres İle Uyumsuzluk varsa, İlgili Kurumdan Adresin Güncellenmesi Talep Edilmelidir.)
• Kiracının riskli olarak tespit edilen yapıda ikamet ettiğine ve riskli olarak tespit edilen yapıyı tahliye ettiğine dair eski ve yeni adresini gösteren İl/İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğünden alınacak, imzalı ve mühürlü Adres Bilgileri Raporu Aslı,
• Yıkılan Yapılar Formu, (Islak imzalı ve mühürlü) Yıkım Tutanağı
Binanın yıkıldığını teyit eden Belediye/İlgili Kurumca verilmiş ıslak imzalı ve
mühürlü yazı istenecektir.
• Kiracıya ait vadesiz, TL, T.C. Ziraat Bankası A.Ş.'ye ait (bireysel, TL cinsinden ve vadesiz) hesap cüzdanı fotokopisi alınacaktır.

Ev sahiplerinin alacağı yardımlar için gerekli olan evraklar:

• Başvuru Dilekçesi (Ek-1 form) (Müdürlüğümüzden temin edilebilir)
• Nüfus Cüzdanı fotokopisi
• ( Riskli Bina Olan Eski Tapu ve Arsa Haline Dönmüş Tapu Senedi fotokopisi ve Taşınmaza Ait Güncel Tapu Kaydı belgesinin Aslı ( Onaylı ve mühürlü olmalıdır ) (İfraz ve tevhit işlemleri olması durumunda eski ve yeni ifraz veya tevhit işlemini gösterir tapu senetleri olmalıdır)
• Emlak Beyannamesi Bina Bildirim Belgesinin Aslı (Onaylı ve mühürlü olmalıdır) (Ada, parsel, adres, bağımsız birim numarası ve bina hissedar oranlarını gösterir olmalıdır.) ( Cins değişikliği, ifraz ve tevhit işlemleri olması durumunda riskli bina onay tarihindeki Emlak Beyannamesi Bina Bildirimi ve güncel Emlak Beyannamesi Bildirimi olmalıdır)
• Elektrik, su, doğalgaz faturalarından birisinin aslı (Fatura Malikin adına kayıtlı, belirtilen bağımsız birimin adresini gösterir ve riskli yapı onay tarihinden geriye dönük olarak son 3 aya ait olması gerekmektedir.
• Nüfus Müdürlüğünden alınacak Adres Bilgileri Raporu Belgesinin Aslı (Onaylı ve mühürlü olmalıdır)  (Malik riskli binada ikamet etmelidir riskli bina adresi ve güncel adres bilgilerini gösterir olmalıdır.)
Yukarıdaki belgeleri göç edilen şehrin valilik binasına götürmeniz lazımdır.

Depremzede Kira Yardımı Kaç Ay Veriliyor?

Depremzede kira yardımı kaç ay veriliyor sorusunun ayrı bir açıklaması var. Cumhurbaşkanı Erdoğan 10 şehri vuran büyük felaketin ardından açıklamalarda bulundu. Kira yardımına ve kaç ay yapılacağına da değindi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, depremzedelere kira desteği verileceğini belirterek şunları söyledi;

"Çadırlarda kalmak istemeyen vatandaşlarımızın da kira bedelini ödeyerek konutlarda yaşamalarını sağlayacağız. İster Adıyaman'da ister farklı illerde 1 yıl itibariyle benim vatandaşlarım kalabilecek. Bu arada biz buradaki konutları inşa etmiş olacağız.
Cumhurbaşkanı Erdoğan açıklamasının devamında, "Hane başına taşınma yardımıyla birlikte 15'er bin lira vermenin hazırlığını yapıyoruz." ifadelerini kullandı.
Bu açıklamaya bakılırsa depremden zarar gören depremzedelere 1 yıl kira yardımı yapılacak.

Deprem Bölgesinde Hasarlı Konutlara Yapılan Diğer Yardımlar Nelerdir?

•Konutları deprem nedeniyle yıkık, acil yıkılacak, ağır hasarlı, orta hasarlı ve az hasarlı olarak tespit edilen afetzede aile başına 10 bin TL destek ödemesi yapılacaktır.
•Hane başına taşınma yardımı olarak 15’er bin lira verilecek.
• Depremde yakınlarını kaybeden mağdurlara 100bin’er lira verilecek.