Sermaye Yapımız (31.12.2022 itibarıyla)
Misyonumuz
İnsanlığın gelişmesi adına insanlar için değerli olanı korumak
AXA Sigorta olarak grubumuzdan aldığımız inisiyatifle işimizin merkezine “korumak” kavramını yerleştiriyoruz. Tüm çalışanlarımız ve güçlü dağıtım kanallarımızla tek ve ortak bir hedefe doğru ilerliyoruz: İnsanlığın gelişmesi adına insanlar için değerli olanı korumak. Hepimiz için ‘daha iyi bir yarın’ olabilsin diye riskleri öngörüyor, sonuçlarını ve etkilerini yönetiyoruz.
İnsanlığın ilerlemesi ve gelişimi açısından fark yaratacak her konunun etki ve risklerini göz önünde bulundurarak bu durumları daha iyi anlamak ve üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirmek için çalışıyoruz.
Vizyonumuz
Müşterilerimizin hasarlarını hızlı ve eksiksiz bir şekilde ödeyen bir sigorta şirketi olmanın ötesine geçerek müşterilerimizin çözüm ortağı olmak
Bir sigorta şirketi olarak işimizin sadece hasar anında zarar tazmin etmekten çok daha fazlası olduğuna inanıyoruz ve bu doğrultuda çalışıyoruz. 1.000’i aşkın AXA çalışanı ve 4.000’den fazla acentemiz ile sunduğumuz ürün ve hizmetlerimizle, müşterilerimizin yalnızca can ve mal varlıklarını değil, aynı zamanda sevdiklerini, hayallerini ve geleceklerini de olası risklere karşı koruma altına alıyoruz.
Yenilikçi, sektörde fark yaratan, dünyanın değişen hızına ve sürekli yenilenen beklentilere göre şekillendirdiğimiz sigortacılık çözümlerimizle müşterilerimizin hayatına değer katmak en büyük önceliğimiz. Sigortacılığın geleceğini tasarlayan ve geliştiren bir sigorta şirketi olarak teknolojimizi ve süreçlerimizi sürekli geliştirerek somut adımlarla ilerliyoruz.
Değerlerimiz
Uyum ve Etik
AXA, işini yüksek dürüstlük ve adillik standartlarına göre yapmayı kendine ilke edinmiştir. Yüksek etik standartlara uyma ilkesi yalnızca faaliyette bulunulan ülkedeki yasa ve yönetmeliklere uyumu sağlamak için değil, aynı zamanda müşterilerimizin, hissedarlarımızın, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın güvenini kazanmak ve sürdürmek için de benimsenmiştir.
Şirketimizin profesyonel etiğe uyma ve geliştirme konusunda uzun bir geçmişi vardır. Profesyonel etik, kültürümüzün önemli bir parçasıdır. Uyum ve Etik Rehberi (Rehber) ile AXA Grubu Şirketleri’nin ve çalışanlarının Grubun etik standartları hakkında ortak bir vizyona sahip olmalarını ve bu standartlara göre iş görmelerini sağlamak için oluşturulmuş bazı yol gösterici ilkeler ve Grup çapında uygulanan politikalar belirlenmiştir. Rehber’deki ilkeler, günlük görevlerimizi yerine getirirken her birimize yol göstermektedir. Müşterilere adil ve profesyonel davranmak, müşteri verilerinin korunması, çıkar çatışması, rüşvet ve yolsuzluğun önlenmesi gibi günlük iş rutinlerimizde karşılaşabileceğimiz konular çok net bir şekilde ele alınmıştır ve bizler için yol göstericidir.
Etik Değerler Merkezi tarafından 9. kez düzenlenen etik uygulamalara uygunluğun değerlendirildiği çalışmada Şirketimiz "ETIKA 2020 Türkiye Etik Ödülü"nü almaya hak kazanmıştır.
Yolsuzlukla Mücadele
Uyum Politikalarımızın bir parçası olarak Yolsuzlukla Mücadele Programı’nı etkin olarak uyguluyoruz. Yolsuzlukla Mücadele Davranış Kuralları ile ilgili farkındalığın artırılması, tüm personelimiz tarafından anlaşılması ve uygulanması amacıyla düzenli eğitimler veriyoruz. Üst yönetimimizden başlayarak tüm personelimiz ile yürütülen süreçlerde ve iş ilişkilerinde açık ve şeffaf bir yaklaşımla çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Aile İçi Şiddetle Mücadele
Politikanın Amacı ve İlkeleri
Bu politika metni, aile içi şiddete maruz kalan çalışanlara sunulan organizasyon içi ve dışı desteği, AXA Sigorta’nın aile içi şiddet karşısındaki duruşunu, özel izin hükümlerini ve bu kişileri şirket dışı tavsiye ve yardım kaynaklarına yönlendirme sürecini kapsamaktadır.
Aile içi şiddet ve istismar, bir insan hakları ihlalidir. Bir çalışanın çalışma becerisini etkilediği gibi, istismar sırasında doğrudan alınan bedensel hasarın bir sonucu olarak bedensel ve ruhsal tedavi gerekliliği doğurur; bunlar bazı ekonomik sonuçları ortaya çıkarır ve işe devam sorunları yaratır. Alınan duygusal zarar da yine aynı şekilde kişinin kendine güvenini ve becerilerini gerçekleştirmesini etkilemektedir.
Bir birey aile içi şiddete maruz kaldığında ve organizasyon ona destek sağladığında, bu organizasyon, toplanan tüm kişisel verileri veri koruma politikası ve yerel düzenlemelere uygun olarak işleyecektir. Organizasyonun konunun farkına vardığı noktadan itibaren toplanan veriler güvenli bir şekilde saklanır ve bunlara, yalnızca gerekli desteği sağlamak amacıyla ve yalnızca amaca uygun sınırlı bir süre için erişim ve paylaşım sağlanır.
Bu rehber, aile içi şiddet ve istismara maruz kalan bireyleri desteklemek için hazırlanmıştır. Bu çalışma, çalışanlara yöneticilerin destek olabilmesi için gereken temel bilgi ve önerileri içermektedir. Rehber, aile içi şiddet ve istismarı önleme konusunda toplumdaki her bireyin sorumluluk sahibi olması ve rol oynaması gerektiği ön kabulüne dayanmaktadır.
AXA Sigorta Aile İçi Şiddetle Mücadele Politikası’na ulaşmak için tıklayınız.